Om roning i SRK

Du behøver ikke de helt store forudsætninger for at lære at ro, men det er en fordel, at du er i nogenlunde form og har en god balance. Derudover skal du kunne svømme mindst 300 m, hvis du vil ro i robåd, eller 600 m, hvis du vil ro kajak. Desuden skal du ikke være bange for at få hovedet under vand - især ikke hvis du vil ro kajak.

Roning i robåd

Er du frigivet i en anden klub, men ønsker at ro i Strib ro- og kajakklub, kontakt da roformanden for oplysninger om hvordan du kan blive frigivet til roning hos os.

Ønsker du at melde dig til årets begynderhold kontakt roformand.

Roning i kajak

Er du frigivet i en anden klub, men ønsker at ro i Strib ro- og kajakklub, kontakt da kajakformanden for oplysniger om, hvordan du kan blive frigivet til roning hos os.
Ønsker du at melde dig til årets begynderhold kontakt kajakformand.
Begynderroningen inkluderer:
Infomøde den 8. april kl. 17.30 til 19.00
Opstart 29 april kl. 18.00 – 21.00
Svømmehal 4. maj kl. 10.00 – 14.00
Afslutning (IPP2) 15. juni kl. 8.00 – 15.00

Kajakskolen har undervisning mandag og onsdag aften kl. 18.00 til 21.00 med ca 2 timer på vandet.

Roning i ergometer (romaskine)

Overvejer du at ro i ergometer, herunder roning på hold i takt til musik (rospinning) eller e-roning, har du mulighed for en prøvetime. Du kan se tiderne for rospinningsholdene under menuen 'Kalendere'.

Kontakt rospinningsformand.