Klubbens historie

Der holdes en fest i anledning af klubbens 20 års jubilæum.

Der monteres et hejseværk i bådehallen til robåde, dels for at det skal være lettere at håndtere bådene, dels for at skaffe mere plads. Der bliver bygget nye kajakreoler til de mange nye kajakroere.

2016-17

Det eksisterende klublokale udvides med 55 mᒾ . Klubben får for første gang omklædningsrum til både damer og herrer, så der nu er mulighed for at gå i bad. Hidtil har man klædt om i køkkenet. Det mobile udendørs das erstattes med et indendørs toilet med skyl. Ergometrene flyttes ind fra de uopvarmede bådehaller. Klubben har nu i alt 11 ergometre, som benyttes flittigt til adskillige hold fordelt over både formiddags- og aftentimer. Rospinning er et godt aktiv til hvervning af nye medlemmer til klubben, så endnu flere kan komme på vandet.

I forbindelse med klubbens 10 års jubilæum købes endnu to havkajakker. Klubben råder nu over 4 to-åres inriggere, 1 fire-åres inrigger, 1 coastal båd, 1 sculler samt 1 Tiki turkajakker og 13 havkajakker.

2008

Der opføres endnu en bådehal. De første to havkajakker bliver indkøbt som supplement til de to Tiki-turkajakker, man allerede ejer.

Roklubben lejer et faldefærdigt surferskur, ejet af Strib Bådeklub, på ca. 12 mᒾ beliggende på kommunens areal på stranden. Kort efter går man i gang med en storstilet renovering af surferskuret samt opførelsen af den første bådehal, som er klar til indvielse ved standerhejsningen i 2002.

1999

Strib Ro- og Kajakklub stiftes på Grundlovsdag. Den første standerhejsning finder sted på stranden under ledelse af klubbens første formand Ole Haaning Thomsen.

Et par brugte robåde bliver indkøbt, og klubben er i gang. Bådene ligger i starten blot under nogle presseninger på stranden.